27 mar 2015

10 prawd copywritera



Mówi się, że copywriting to nie zawód - to styl życia. Ja pod tymi słowami podpisuję się obiema rękami. I choć z tą dziedziną zawodową mam już znacznie mniejszy kontakt, z całą pewnością mogę powiedzieć o sobie: copywriter. Bo nim się zostaje na całe życie. 


10 prawd copywritera:

1. To co  łatwo napisać, trudno wypozycjonować.
2. Zaczynając pracę copywritera godzisz się na pracę w trybie takim jak lekarz pogotowia lub strażak – cały czas jesteś w pracy. I nigdy nie wiesz, kiedy znowu będziesz musiał coś napisać.
3. W tej pracy nie ma pojęć: „nie wiem nic na ten temat” czy „to nie moja działka”. Jak nic nie wiesz – doczytaj.
4. Dobry research to połowa sukcesu. Drugą połową są strony z wysokim TR.
5. Każdy musi przejść swój chrzest pisząc teksty synonimizowane. KAŻDY.
6. Mieszarka to Twój najlepszy przyjaciel i wróg. Korzystaj z niej mądrze.
7. Pierwsze dziesięć precli uczy Cię prostego myślenia. Szczególnie, jeśli potem je synonimizujesz.
8. Poprawność językowa jest tutaj ważniejsza niż w artykułach dziennikarskich.
9. Na godziwe zarobki trzeba pracować sporo czasu. Ale nabyte doświadczenie to naprawdę rekompensuje.
10. To, czego nauczysz się w copywritingu, wykorzystasz wszędzie. We własnej firmie, dziennikarstwie czy nawet sprzedając coś na stoisku z kosmetykami. Po prostu będziesz wiedział jak.

Bonus: Pamiętaj - copywriter to cudotwórca. Nikt inny nie potrafiłby z dwóch zdań na temat produktu stworzyć 10 unikalnych tekstów na 1500 znaków. Dlatego szanuj copywritera swego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz